Wij zoeken enthousiaste en gedreven stagiairs om ons team te versterken van september 2023 tot en met januari 2024 voor 32 uur per week.

Als onderdeel van ons beleidsteam werk je nauw samen met ervaren beleidsmedewerkers en krijg je de kans om betrokken te zijn bij diverse beleidsvraagstukken. Je zult je bezighouden met onderzoek, het opstellen van beleidsvoorstellen en het bijdragen aan de ontwikkeling en implementatie van innovatieve initiatieven. Tijdens jouw stage krijg je de ruimte om te groeien en te leren van professionals in het vakgebied. Je zult betrokken worden bij strategische discussies, kunt jouw ideeën inbrengen en zult zien hoe beleid tot leven komt. We dagen je uit om met frisse en creatieve perspectieven te komen en te ontdekken hoe jouw bijdrage kan leiden tot positieve verandering.

Dus, ben jij klaar om jouw stempel te drukken op beleidsontwikkeling? Wil je de kans grijpen om jouw analytische vaardigheden te ontwikkelen en mee te werken aan een betere toekomst? Aarzel niet en solliciteer nu voor deze uitdagende stage! We kijken ernaar uit om jouw talent te verwelkomen in ons team.

Wij bieden:

• Een uitdagende en afwisselende stage waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt.
  • De mogelijkheid om politieke werkervaring op te doen in een dynamische omgeving waarin je wordt begeleid door ervaren collega's. Waar ruimte is voor eigen initiatief en het inbrengen van nieuwe ideeën. Je ontvangt een stagevergoeding van € 598,- bruto per maand (32 uur).

Wie zoeken wij?

• Je bent een enthousiaste en proactieve student op hbo- of academisch niveau. Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de GroenLinks idealen.
  • Je hebt kennis en interesse in maatschappelijke en actuele vraagstukken. Je bent creatief, resultaatgericht en hulpvaardig.  En je volgt een relevante opleiding op het gebied van communicatie, beleid of een gerelateerd vakgebied.

Praktische informatie

Je kunt reageren door voor 14 juni 2023 een beknopte motivatiebrief en een cv te sturen naar sollicitatiegroenlinks@tweedekamer.nl.

Je kunt je sollicitatie richten aan: GroenLinks Tweede Kamerfractie, t.a.v. Marieke Hoogerdijk. De gesprekken zullen plaatsvinden in week 25 en 26.

GroenLinks staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een diverse en inclusieve beweging te zijn. Jouw unieke perspectief is waardevol. We zijn benieuwd naar je persoonlijke motivatie, kwaliteiten en ervaring. Daarom moedigen wij iedereen die geïnteresseerd is aan om te solliciteren.