Zilverlinden worden zaterdag geplant

De 3 zilverlinden door GroenLinks aan de gemeente aangeboden als onderdeel van het project 900 bomen voor jarig Brabant worden a.s. zaterdag 24 februari om 11.30 uur geplant op de Ursa Minor in Loon op Zand, op een plaats die in overleg met de gemeente tot stand is gekomen.

Omwonenden zijn op de hoogte gesteld en uitgenodigd bij de planting aanwezig te zijn en een kopje koffie met ons te drinken.

Johan Martens, nummer 2 op de kandidatenlijst van GroenLinks voor de Provinciale Staten, zal de officiële aanbieding doen. De Loonse Natuurverkenners planten de bomen. Het Gemeentebestuur, de Gemeenteraads- en commissieleden, Heemkundekring en gilden zijn eveneens uitgenodigd om dit feestelijk gebeuren op te luisteren.

Het project 900 bomen voor jarig Brabant is door de groene partijen in Brabant en België opgezet met steun van de provincie. Op deze wijze wordt het 900 jarig bestaan van Hertogdom Brabant gevierd.