GroenLinks laat de tram rijden in Brabant

Op zaterdag 20 februari komt GroenLinks Tweede Kamerlid Kees Vendrik naar Brabant om de noodzaak te bepleiten van de tram als hoogwaardig openbaar vervoer in onze regio. Met een bus bezoekt hij diverse haltes langs de toekomstige tramlijn: Tilburg, Kaatsheuvel (De Efteling), Drunen en ’s-Hertogenbosch.

Het was de GroenLinksfractie in de gemeenteraad van Loon op Zand die met het idee kwam om de tram weer te laten rijden en bij Tilburg en Waalwijk transferia aan te leggen.

Nu er plannen zijn om de N261 om te bouwen tot snelweg en de A59 verbreed gaat worden wil GroenLinks en Pro3 investeren in sneller openbaar vervoer. Dat kan en moet op korte termijn Hoogwaardig Openbaar Vervoer met bussen zijn, met als einddoel op langere termijn: de tram. Deze brengt grote aantallen mensen snel , veilig en schoon van en naar het hart van de steden en de ingang van De Efteling. De regionale economie, werkgelegenheid en milieu krijgen hierdoor een geweldige stimulans. Eigenlijk liggen De Efteling, Waalwijk, Drunen en Vlijmen aan het spoor.

Vanuit Tilburg zal de GroenLinks bus om 13.00 uur bij het Efteling hotel aankomen. Hier zal Kees Vendrik praten met een vertegenwoordiger van de directie over de bereikbaarheidsproblemen van De Efteling. Welke plannen heeft De Efteling zelf en hoe een tramlijn zou kunnen bijdragen aan een betere toegankelijkheid van De Efteling?

Programma Kaatsheuvel

Zaterdag 20 februari om 13.00 uur

Locatie bij de ingang van het Efteling hotel

Gesprek met Koen Sanders van De Efteling en Kees Vendrik over de plannen om De Efteling in de toekomst goed toegankelijk te houden en een mogelijke rol van een tram daarbij. Wat is de verwachting richting lokale, provinciale en landelijke politiek?

Meer informatie: Cees van de Ven 013-5159799 of 06-13031823